همه چیز درباره طراحی وب سایت


طراحی وب

طراحی وب سایت شامل بسیاری از مهارت‌ها و رشته‌های مختلف در تولید و نگهداری وب سایت‌ها می‌باشد. زمینه‌های مختلف طراحی وب شامل طراحی گرافیکی وب، طراحی واسط کاربری، تالیف سایت شامل کد استاندارد شده و نرم‌افزار اختصاصی، طراحی تجربه کاربر ؛ و بهینه‌سازی موتور جستجو می‌باشد.

غلبا افراد زیادی در قالب تیم‌ طراحی برای پوشش دادن جنبه‌های مختلف فرآیند طراحی فعالیت می کنند، اگرچه برخی از طراحان نیز به تنهایی همه ی موارد را پوشش می دهند. اصطلاح طراحی وب، به طور معمول برای توصیف فرآیند طراحی مربوط به طراحی وب سایت سمت مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد، که شامل استفاده از کدهای نشانه‌گذاری یا مارک آپ است.

طراحی وب تاحدودی مهندسی وب را در دامنه وسیع‌تری از توسعه وب همپوشانی می‌کند . انتظار می‌رود طراحان وب قابلیت اصتفاده از موارد ذکر شده را دارا باشند خصوصا اگر درنقش ایجاد کننده کدهای نشانه‌گذاری باشند، باید دانش خود را در زمینه دستورالعمل‌های مربوط به قابلیت دسترسی به روز نگه دارند.

تاریخچه پیدایش طراحی وب

اگرچه طراحی وب یک تاریخچه نسبتا ً جدید دارد , اما می‌تواند با سایر حوزه‌ها مانند طراحی گرافیک مرتبط باشد . در عین حالی که طراحی وب می‌تواند از نقطه ‌نظر فنی دیده شود. امروزه با تبدیل شدن وب سایتها به بخش بزرگی از زندگی روزمره، تصور کردن اینترنت بدون گرافیک متحرک، سبک‌های مختلف تایپوگرافی (متن نوشتاری)، پس‌زمینه و موسیقی دشوار است .

آغاز وب و طراحی وب سایت

در ۱۹۸۹ سر تیموتی جان برنرز-لی ، در سازمان تحقیقات هسته ای اروپایی (CERN) ، تصمیم گرفت یک پروژه قابل مرور جهانی ایجاد کند که بعدها به نام وب گسترده جهانی شناخته شد. در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ ، وب گسترده جهانی به ایجاد گردید.
این درحالی است که مرورگرها صرفا صفحات ساده ی متنی را نمایش می داند. در سال ۱۹۹۳ مارک اندرسن و اریک بینا ، مرورگر موزاییک را به وجود آوردند. در آن زمان، بسیاری از مرورگرهای وب وجود داشتند، با این حال اکثر آن‌ها بر پایه یونیکس و به طور طبیعی سنگین بودند.
هیچ روش یکپارچه‌ای برای طراحی گرافیکی عناصر طراحی مانند تصاویر و یا صداها وجود نداشت. که مرورگر موزاییک این قالب را شکست.

در اکتبر ۱۹۹۴ W3C کنسرسیوم وب گسترده ی جهانی برای هدایت شبکه جهانی گسترده به پتانسیل کامل خود با توسعه پروتکل‌های مشترک ایجاد شد که تکامل آن را ارتقا داده و قابلیت هم ‌کاری آن را تضمین کند. این باعث شد که یک شرکت از انحصار یک مرورگر اختصاصی و زبان برنامه‌نویسی استفاده کند که می‌تواند تاثیر شبکه جهانی اینترنت را به طور کلی تغییر دهد .
W3C همچنان به تنظیم استانداردهایی ادامه می‌دهد که امروزه با جاوا اسکریپت دیده می‌شوند.

در سال ۱۹۹۴ اندرسن شرکت ارتباطات را تشکیل داد که بعدها به عنوان ارتباطات نت‌ اسکیپ و مرورگر نت اسکیپ 0.9 شناخته شد. نت ‌اسکیپ برچسب‌های HTML خود را بدون توجه به فرآیند استانداردهای سنتی خلق کرد . برای مثال ، نت‌اسکیپ ۱. ۱ شامل برچسب‌هایی برای تغییر رنگ پس‌زمینه و فرمت کردن متن با جداول روی صفحات وب بود.
در طول سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ جنگ‌ مرورگرها شروع شد، که سرانجام این جدال مابین مایکروسافت و نت‌اسکیپ برای سلطه نهایی مرورگر بود. در این مدت، تکنولوژی‌های جدید زیادی در این زمینه پدید آمدند که میتوان به CSS (برگه های سبک آبشاری) ، جاوا اسکریپت ، و Dynamic HTML (اچ تی ام ال پویا) اشاره کرد. در کل، رقابت مرورگرها به تولیدات مثبت زیادی منجر شد و به طراحی وب کمک کرد تا با سرعت زیادی تکامل یابد .

این مطلب ادامه دارد …

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *