طراحی سایت فروشگاهی


سایت فروشگاهی چیست؟


طراحی سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که قابلیت نمایش کالا و همچنین خصوصیات آن فراهم می کند. سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی با داشتن قابلیت های حرفه ای متعدد و بسیار متنوع، کالا خدمات یا سرویس هایی را که مالک سایت قصد ارائه و فروش به کاربران که در اصل مشتریان و خریداران کالا یا خدمات هستند، معرفی می کند.

از جمله برخی قابلیتهای طراحی سایت فروشگاهی می توان به مواردی همچون مشاهده ی کالا، درج قیمت، مشخص کردن میزان تخفیف، تعیین کردن مدت زمان فروش فوق العاده، درج تصاویر متعدد از کالا، امکان مشاهده خصوصیات کالا، امکان مقایسه با کالاهای مشابه و بسیاری قابلیت های دیگر اشاره کرد.

در سایت های فروشگاهی این امکان وجود دارد که کاربران پس از بررسی و مشاهده ی کالا یا خدمات مورد نظر خود و بدست آوردن اطلاعات لازم، کالای خود را سفارش دهند.

سفارش کالا توسط کاربر، امکان انتخاب نحوه ی ارسال کالا، محاسبه ی هزینه ی ارسال کالا، امکان انتخاب نحوه ی پرداخت مبلغ کالا توسط کاربر از دیگر امکانات طراحی سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی می باشد.

از نکات مهم که طراحی سایت فروشگاهی را با سایر طراحی وبسایت های اینترنتی متمایز می کند نحوه ی مدیریت آن است. سایت فروشگاهی بعلت نیاز به تغییرات مختلف در اجناس همچون قیمت، تعداد، اضافه کردن کالای جدید و … که بعضا این تغییرات ممکن است بصورت روزانه اعمال شود، نحوه ی مدیریت متفاوتی نسبت به سایر سایت های غیر فروشگاهی دارد. به همین دلیل این سایت ها به گونه ای طراحی می شوند که مدیریت آن ها برای کاربر (فروشنده) راحت تر باشد که اغلب مالک سایت به سرعت به مدیریت سایت فروشگاه اینترنتی خود مسلط می شود.

از جمله امکانات مدیریتی سایت فروشگاهی، نمایش سفارشات مشتریان، مشاهده تعداد کالاهای موجود، امکان دریافت گزارش فروش و … می باشد.

شرکت فن آوری اطلاعات پرتو ضمن ارائه ی مشاوره آماده ی پیاده سازی و طراحی سایت فروشگاهی شما را بر اساس استاندرهای حرفه ای می باشد

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *