همه چیز درباره طراحی وب سایت (بخش پایانی)

طراحی سایت چیست ؟

محتویات تولید شده

دو نوع وب سایت وجود دارد : ایستا یا استاتیک و پویا یا داینامیک

وب سایت‌های ایستا

یک وب سایت ساکن یک فایل منحصر به فرد را برای هر صفحه وب سایت ایستا ذخیره می‌کند . هر بار که این صفحه درخواست می‌شود ، همان محتوا برگردانده می‌شود . این محتوا یک‌بار در طول طراحی وب سایت ایجاد می‌شود . این کار معمولا ً به صورت دستی نوشته می‌شود ، اگر چه برخی از سایت‌ها از یک فرآیند ساخت خودکار مشابه استفاده می‌کنند ، مشابه وب سایت پویا ، که نتایج آن به عنوان صفحات کامل در نظر گرفته می‌شوند . این سایت‌ها به طور خودکار ایجاد شده در سرتاسر سال ۲۰۱۵ محبوبیت بیشتری یافتند و با تولید کننده هایی مانند ادوب میوز و جکیل نیز مورد استفاده قرار گرفتند.

مزایای یک وب سایت ثابت این است که آن‌ها برای میزبانی راحت‌تر هستند ، چرا که سرور آن‌ها فقط برای خدمت به محتوای ایستا نیاز است ، نه برای اجرای اسکریپت سرور. این امر نیازمند مدیریت کم‌تر کارگزار بود و شانس کمتری برای افشا سوراخ‌های امنیتی داشت . آن‌ها همچنین می‌توانند به سرعت صفحات را با سخت‌افزار سرور کم‌هزینه more . این مزیت به آن اندازه اهمیت پیدا
کرد که میزبانی وب ارزان نیز گسترش یافت تا ویژگی‌های پویا ارایه دهد ، و سرورهای مجازی عملکرد بالا را برای فواصل کوتاه با هزینه پایین ارایه کردند .
تقریبا ً همه وب سایت‌ها محتوای ثابت دارند ، به عنوان پشتیبانی از دارایی‌هایی نظیر تصاویر و شیوه نامه ها معمولا ً ایستا ، حتی در یک وب سایت با صفحات بسیار پویا .

وب سایت‌های پویا

وب سایت‌های پویا در پرواز ایجاد می‌شوند و از تکنولوژی طرف سرور برای ایجاد صفحات وب استفاده می‌کنند . آن‌ها نوعا ً محتوای خود را از پایگاه‌داده رابطه‌ای باز می‌کنند : برخی از جستجوهای پایگاه‌داده در یک پایگاه‌داده رابطه‌ای برای پرس و جو کردن یک کاتالوگ یا خلاصه کردن اطلاعات عددی ، برخی دیگر ممکن است از یک پایگاه‌داده سند مانند MongoDB یا NoSQL برای ذخیره واحدهای بزرگ‌تر محتوا مانند پست بلاگ و یا مقالات ویکی استفاده کنند .
در فرآیند طراحی , صفحات پویا اغلب با استفاده از صفحات ایستا مورد استهزا قرار می‌گیرند . کامپیوترهای مورد نیاز برای توسعه صفحات وب پویا بسیار گسترده‌تر از صفحات ایستا هستند , که شامل کدگذاری سمت سرور و پایگاه‌داده و نیز طراحی رابط مشتری محور است . در نتیجه پروژه‌های پویا با اندازه متوسط تقریبا ً همیشه یک تلاش تیمی هستند .
هنگامی که صفحات وب پویا برای اولین بار ایجاد شدند ، به طور معمول به طور مستقیم به زبان‌هایی مانند پرل ، PHP یا ASP کد گذاری شدند . برخی از این موارد، بویژه PHP و ASP ، از یک روش ” الگو ” استفاده کردند که در آن صفحه سمت سرور به ساختار صفحه سمت کلاینت کامل شباهت داشت و داده‌ها در مکان‌هایی که توسط برچسب نوشته شده بودند قرار داده شد . این یک وسیله سریع‌تر از برنامه‌نویسی در یک زبان برنامه‌نویسی تابعی مانند پرل بود .
هر دوی این رویکردها در حال حاضر جای بسیاری از وب سایت‌ها را با ابزارهای مبتنی بر کاربرد در سطح بالاتر مانند سیستم‌های مدیریت محتوا جای داده‌اند . این برنامه‌ها بر روی پلت فرم‌های عمومی هدف کلی ساخته می‌شوند و فرض می‌کنند که یک وب سایت برای ارائه محتوا بر طبق یکی از چندین مدل شناخته‌شده ، مانند بلاگ نویسی ، مجله موضوعی یا سایت خبری ، یک ویکی و یا یک فروم کاربران وجود دارد . این ابزارها اجرای چنین سایت را بسیار آسان می‌سازند ، و یک کار کاملا ً سازمانی و مبتنی بر طراحی ، بدون نیاز به هر کد گذاری .
ویرایش خود محتوا ( همچنین صفحه الگو ) می‌تواند هم با استفاده از خود سایت و هم با استفاده از نرم‌افزار شخص ثالث انجام شود . توانایی ویرایش همه صفحات تنها برای یک گروه خاص از کاربران ( برای مثال ، مدیران ، یا کاربران ثبت‌شده ) فراهم شده‌است . در برخی موارد ، کاربران ناشناس مجاز به ویرایش محتوای وب خاص هستند، که کم‌تر رایج است ( برای مثال ، در فروم های فروم ها ) . یک نمونه از سایتی که تغییر نام دارد ویکی‌پدیا است .

طراحی صفحه ی خانه

متخصصان قابلیت استفاده ، از جمله یاکوب نیلسن و کایل سوسی، اغلب بر طراحی خانگی برای موفقیت وب سایت تاکید کرده‌اند و تاکید کردند که صفحه اصلی most صفحه وب سایت است . با این حال ، افراد حرفه‌ای در دهه ۲۰۰۰ شروع کردند به پیدا کردن تعداد رو به افزایشی از ترافیک وب سایت که از صفحه اصلی عبور می‌کنند و مستقیما ً به صفحات محتوای داخلی از طریق موتورهای جستجو ، خبرنامه ‌های الکترونیکی و فیدهای RSS می‌پردازند . ( ۲۰ ) رهبری بسیاری از افراد حرفه‌ای برای بحث در مورد این که صفحات وب کم‌تر از بسیاری از افراد فکر می‌کنند ، اهمیت کمتری دارند . [ قرقره در سال ۲۰۰۷ ادعا کرد که صفحه اصلی site’s در واقع حداقل یک صفحه مهم در یک وب سایت است .

مشاغل

دو شغل اصلی در ایجاد یک وب سایت وجود دارد : طراح وب و توسعه دهنده وب که اغلب در یک وب سایت به دقت کار می‌کند . طراحان وب مسیول جنبه دیداری هستند که شامل چیدمان ، رنگ‌آمیزی و تایپوگرافی یک صفحه وب می‌باشند . طراحان وب نیز دانش کاربردی از زبان‌های نشانه‌گذاری مانند HTML و CSS دارند ، اگرچه گستره دانش آن‌ها از یک طراح وب به دیگری متفاوت خواهد بود . به خصوص در سازمان‌های کوچک‌تر ، یک نفر به مهارت‌های لازم برای طراحی و برنامه‌ریزی صفحه کامل وب نیاز دارد ، در حالی که سازمان‌های بزرگ‌تر ممکن است یک طراح وب داشته باشند که مسیول جنبه دیداری است .

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *